hmb

SAP Consultancy

logo sap partner
hmb hmb hmb
hmb
hmb

"SAP Solution Manager levert een cadeautje voor SAP beheer"

"Met SAP Solution Manager staan uw SAP systemen zo stevig als een huis"

"SAP Solution Manager: de basis"

"SAP Solution Manager: het fundament voor alle SAP gebruikende organisaties"

"SAP Solution Manager: het fundament"

SAP Solution Manager nieuws

hmb was op 30 en 31 januari aanwezig bij het event "SAP Solution Manager Themen Tagen" in W├╝rzburg. Het event was georganiseerd door de SAP-Anwendergruppe (DSAG).

Het betreft misschien wel het belangrijkste event van het Duitstalige gebied voor SAP Solution Manager. SAP had dan ook haar belangrijkste SAP Solution Manager kopstukken afgevaardigd waaronder de eindverantwoordelijken Matthias Melich en Marc Thier. Na zijn 2 succesvolle optredens gedurende voorgaande hmb events heeft Matthias toegezegd om gedurende het volgende hmb SAP Solution Manager event een belangrijke bijdrage te willen leveren. Je ontvangt binnenkort een vooraankondiging van het volgende hmb SAP Solution Manager event.

De nieuwsfeiten uit Würzburg:

Upgrade naar SAP Solution Manager versie 7.2
SAP constateert dat steeds meer klanten hun upgrade van SAP Solution Manager hebben afgerond. Klanten die dit nog niet hebben gedaan, wordt aangeraden om zo snel mogelijk de upgrade te realiseren. De upgrade is ook noodzakelijk om gebruik te (blijven) maken van regulier onderhoud (mainstream maintenance), nieuwe ontwikkelingen en om aanvullende Support Packages en Legal Changes te ontvangen. Klanten die nog steeds gebruik maken van SAP Solution Manager 7.1 wordt geadviseerd om kennis te nemen van SAP note 52505, waarin het onderhoud voor hun huidige situatie nader wordt toegelicht.

Security Update
Op 1-1-2020 zal SAP een security update uitbrengen voor de SAP Support Backbone om de gegevensbeveiliging verder te garanderen. Deze security update heeft ook invloed op SAP Solution Manager omdat deze als het hart van het SAP landschap met alle SAP systemen gegevens uitwisselt. Om gebruik te kunnen maken van deze security update dient het productieve SAP Solution Manager systeem te zijn geüpgrade naar bij voorkeur SP8 die eind 2018 wordt uitgebracht. De security update kan ook ingespeeld worden vanaf SP7, maar dan zullen voorafgaand specifieke aanvullende SAP notes moeten worden geïnstalleerd.

Model Company
Klanten die overwegen gebruik te maken van S/4HANA kunnen een quick start maken met behulp van een SAP Model Company. Dit is een vóór-geconfigureerd model van een organisatie met de belangrijkste backoffice processen en branche specifieke processen. Er zijn inmiddels 15 model companies beschikbaar, dit aantal is snelgroeiend. De model company bevat naast een ingericht S/4 HANA systeem ook proces modellen, proces beschrijvingen, configuratie handleidingen, systeem configuratie en test scripts. Deze zijn beschikbaar in SAP Solution Manager en kunnen direct worden gebruikt vanaf de Design fase. De model company werkt zowel in de Cloud als On-Premise.

Bimodal IT, digitale transformatie en SAP Solution Manager
Bimodal IT en digitale transformatie zijn nauw met elkaar verbonden. Bimodal IT onderscheidt 2 stijlen van werken (Mode-1 en Mode-2) van de innovatiecyclus voor de digitale transformatie. In de wereld van SAP spreken we dan enerzijds van nieuwe oplossingen zoals S/4 HANA en SAP Cloud oplossingen (Mode-1) en anderzijds van SAP Leonardo, Big Data en Internet of Things (Mode-2). Zoals we mogen verwachten ondersteunt SAP Solution Manager 7.2 niet alleen Mode-1, maar ook Mode-2 IT-oplossingen. Dit geeft vertrouwen voor het goed ondersteunen van de gehele levenscyclus inclusief de nieuwe ontwikkelingen. Hierover meer in ons event.

Uitgebreide gebruiksrechten SAP Solution Manager
Vanaf 1-1-2018 heeft SAP het principe van specifieke SAP-licenties voor gebruikers die alleen SAP Solution Manager gebruiken losgelaten. Een gebruiker die alleen SAP Solution Manager gebruikt, hoeft daar niet langer een betaalde SAP-licentie voor te hebben.
Wel handhaaft SAP het verschil in gebruik van SAP Solution Manager functionaliteiten tussen een Standard Support of een Enterprise Support Maintenance Contract.

Enterprise Support geeft recht op het gebruik van de additionele functies:
• Custom Code Management
• Business Process Change Analyzer
• Scope and Effort Analyzer
• SAP Test Automation
• Business Process Analytics
• SAP HANA deployment best practices
• End-User Experience Monitoring.
En met Enterprise Support mag je het gehele IT-landschap met SAP Solution Manager ‘managen’, niet alleen de SAP-centrische systemen.





 

hmb